21 - 23 maja 2018r. - Wycieczka szkolna w Bieszczady

Utworzono dnia 22.05.2018

21 maja rozpoczęła się wycieczka w Bieszczady. Zaczęliśmy podróż od odwiedzenia miejsca związanego z naszym Patronem – gen. B. Kwiatkowskim, czyli od zespołu zamkowo - parkowego w Krasiczynie. Budowę tego zamku rozpoczęto już pod koniec XVI wieku. Stał się on jednym z najpiękniejszych skarbów architektury renesansowo-manierystycznej w Polsce i Europie. Uczestnikom wycieczki najbardziej przypadł do gustu dziedziniec zamkowy. Po zwiedzeniu kaplicy i baszt, udaliśmy się do dostępnych dla turystów komnat. W gabinecie właściciela zamku pan przewodnik pokazał nam ,,tajemne, sekretne przejście”. Bardzo zasmucił nas fakt, że jest ono zamurowane. Interesujące były też pałacowe lochy, które w sugestywny sposób ukazywały atmosferę i narzędzia karania krnąbrnych poddanych. Po zwiedzeniu budowli udaliśmy się na krótki spacer po parku, by jeszcze raz wspomnieć Patrona przy czerwonym buku zasadzonym jako dowód pamięci przez kolegów gen. B. Kwiatkowskiego z Technikum Rolniczego w Krasiczynie. Następnie udaliśmy się do Olszanicy, gdzie po ciepłym posiłku i zakwaterowaniu, przeszliśmy do kościoła parafialnego na mszę św. i nabożeństwo majowe sprawowane przez ks. Dominika. Przed udaniem się na spoczynek cała grupa odbyła krótki spacer, niektórzy spróbowali też swoich sił w polowej grze w warcaby.

22 maja wyruszyliśmy do Ustrzyk Górnych, by zmierzyć się z podejściem na Rawki. W czasie marszu pani przewodnik opowiadała historie związane z Bieszczadami, w tym tę dotyczącą pochodzenia nazwy „Bieszczady”. Podczas wędrówki górskim szlakiem zwracała obecnym uwagę na roztaczające się krajobrazy, opisywała przyrodę wskazując charakterystyczne cechy bieszczadzkiej roślinności.

Kolejną atrakcją w tym dniu był rejs statkiem po Jeziorze Solińskim. Mieliśmy okazję zobaczyć najpiękniejsze miejsca w Bieszczadach z poziomu wody. Pogoda nam sprzyjała, więc rejs okazał się niebywałą przyjemnością. W dodatku nie była to ostatnia atrakcja tego dnia, ponieważ czekało nas jeszcze zwiedzanie wnętrza zapory w Solinie. Po zakończeniu zwiedzania wnętrza największego obiektu hydrotechnicznego w Polsce i zwróceniu ochronnych kasków, udaliśmy się na posiłek do Olszanicy. Następnie, wzorem dnia poprzedniego, wszyscy przeszliśmy do pobliskiego kościoła na mszę św. i nabożeństwo majowe. Na zakończenie dnia czekała na nas gorąca, grillowana kiełbaska i ciepła herbata.

23 maja – ostatni dzień wycieczki rozpoczął się od obejrzenia atrakcji w Myczkowcach: zwiedzanie z przewodnikiem Ogrodu Biblijnego, w którym zostało ukazane połączenie roślinności i miniatur miejsc znanych z Biblii, Parku Miniatur Sakralnych, gdzie na około hektarowej powierzchni znajduje się 140 makiet obiektów sakralnych, drewnianych kościołów oraz cerkwi prawosławnych i grekokatolickich. Modele wykonane zostały z największą dokładnością w skali 1:25.
W kościele w Myczkowcach została odprawiona msza św., w której udział wzięli uczestnicy wycieczki.

Kolejnym punktem tego dnia było zwiedzanie Parku Etnograficznego w Sanoku. Należy on do najpiękniejszych muzeów na wolnym powietrzu w Europie.

Ok. godz. 1800 zmęczeni, ale pełni wrażeń zakończyliśmy bieszczadzką przygodę bezpiecznie na parkingu w Mazurach.

GALERIE:

III dzień wycieczki

II dzień wycieczki

I dzień wycieczki

Lista wydarzeń w miesiącu Marzec 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.